ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEK
- Általános rendelkezések
Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételeinket figyelmesen olvassa el, mert a www.gombaszsuli.hu weboldalon megrendelésnek minősülő tagsági csatlakozás elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket.
A www.gombaszsuli.hu weboldalt üzemeltető Fél Attila egyéni vállalkozó (továbbiakban Szolgáltató) és Ön között az ajánlattételnek minősülő csatlakozási kérelmének elfogadásával Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, megrendelési, folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF elérhető a következő weboldalról: https://gombaszsuli.hu/aszf/
Az ÁSZF ölthető az alábbi linkről: https://gombaszsuli.hu/aszf/
Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy kérjük ne küldje el csatlakozási kérelmét.
A webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. A vevő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, vagy a weboldal használatával, a csatlakozás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!
- Szolgáltató adatai
Szolgáltató/Eladó adatai:
Fél Attila egyéni vállalkozó
Székhely: 8973 Kerkakutas Kossuth út 40/A
Nyilvántartási szám: 54089400
Nyilvántartó hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Zala Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága
Adószám: 55413983-1-40
email: iroda@gombaszsuli.hu
Telefonszám : +36205610267
A tárhelyszolgáltató adatai:
Nethely Kft.
Székhely: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
Postai cím: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
cégjegyzékszám: 01-09-961790
adószám: 23358005-2-43
Telefon: 06-1-800-1500
email cím: info@nethely.hu
- Weboldal használata
A szerződés a Szolgáltató, mint eladó, és a weboldal látogatója, mint Felhasználó, azaz megrendelő vevő között jön létre.
A megrendelés 1 havi tagságot- és hozzáférést biztosít a gombaszsuli.hu weboldal tartalmaihoz. A tartalmak videóleckék, kvíz anyagok, fotók melyek nem letölthetők. Továbbá van lehetőség gyakorlati oktatáshoz csatlakozni, melynek egyszeri részvételi díja van. A gyakorlati oktatást a weboldalon meghirdetett időpontban- és helyszínen tartjuk.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlását megelőzően köteles a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket elfogadni, valamint elismerni, hogy a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Árak
Az ár forintban kerül feltüntetésre és áfát nem tartalmaz. A feltüntetett ár 1 hónapra értendő és automatikusan megújuló szolgáltatásra vonatkozó előfizetési díj. Ennek összege bruttó 3.250Ft/hónap
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy a weboldalon a szolgáltatás hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni. A termék hibás áron történő megrendelése esetén nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés esetén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése után azonnal tájékoztatjuk Önt a helyes árról. Ezt követően a helyes árral meg kell erősítenie a megrendelést, ennek hiányában elállhat a megrendeléstől.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Megrendelő köteles a regisztráció során létrehozott fiókjába való belépéshez szükséges felhasználónevét és jelszavát gondosan kezelni. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli amennyiben a Megrendelő a felhasználónevét és/vagy jelszavát elfelejti, elveszti, vagy ezek a Felhasználónak felróható módon a felhasználói fiók használatára jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek.
A felhasználói fiók belépési adatainak elfelejtése, elvesztése esetén a Felhasználó jogosult felhasználói fiókjához új felhasználónevet és/vagy jelszót igényelni – és ehhez minden segítséget megadunk.
- A rendelés menete
A megrendeléssel egyidejűleg a szolgáltatás online adminisztrációjához szükséges felhasználói fiók létrehozásához a következő felhasználói adatok megadása szükséges: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím. A megadott e-mail címmel, mint egyedi azonosítóval, valamint a fiók aktiválásakor megadott jelszóval tud a felhasználó belépni saját fiókjába. A megadott felhasználói adatok a belépést követően módosíthatók. Elfelejtett jelszó esetében a bejelentkező oldalon az e-mail cím megadását követően a rendszer egy emailt küld, amiben egy link található. Erre kattintva lehet új jelszót megadni.
A kosárba helyezés és a kosár megtekintése
A kosár tartalmát regisztrált és nem regisztrált felhasználóként is a menüben található kosár ikonra kattintva lehet megtekinteni.
Új megrendelés: A szolgáltatás megrendelését a főoldalon vagy a „fajlista” oldalon a „csatlakozom” gombra kattintva lehet megkezdeni.
Lemondott előfizetés megújítása: A „profil” menüpont alatt található „előfizetések” opciót, majd a „termék megtekintése” vagy „megtekintés” opciót kell választani.
Lejárt előfizetés esetén a „profil”- és „info” menüpontok alatt egy „csatlakozom” gomb jelenik meg, amire rákattintva megújítható az előfizetés.
A szerződéskötéshez és számlázáshoz szükséges adatok a következők:
vezetéknév, keresztnév, ország, város, irányítószám, utca, házszám, telefonszám, emailcím.
Megrendelés
A vevők a „csatlakozom” gombra kattintva, közvetlenül a főoldalon adhatják le megrendelésüket, vagy a „fajlista” menüpont alatt található „csatlakozom” gombra kattintva.
A szolgáltatásokat kattintással lehet kiválasztani.
A kiválasztáskor feltüntetésre kerül a szolgáltatás díja ami 3250Ft/hó előfizetési díj.
A gombra kattintást követőn a rendszer a kosár oldalra navigálja a vásárlót, ahol a vásárló egy összesítőt lát a tagság áráról és arról, hogy mikor esedékes a szolgáltatás első megújulása. A lap alján található „tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával a pénztár oldal nyílik meg, ahol a számlázási adatokat kell megadnia a vásárlónak. Ezek a következők: vezetéknév, keresztnév, ország, város, irányítószám, utca, házszám, telefonszám, emailcím.
Ellenőrzés és megrendelés véglegesítése:
A megadott adatok megjelenítése ellenőrzés céljából, a pénztár oldalon történik.
Módosítás céljából a böngésző vissza funkcióját használva tud a vásárló visszatérni a kosár oldalra.
Az ellenőrzést elvégezve és az ÁSZF és az adatvédelmi tájékoztató megismerésével és azok elfogadásával lehet a „csatlakozom” gombra kattintva a megrendelést véglegesíteni.
A megrendeléssel a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a havi tagsági díj minden hónapban automatikusan terhelésre kerül a bankkártyáján.
A megrendelés adatinak javítása oly módon lehetséges, hogy a pénztár oldalon a beírt szöveget törli a megrendelő, és a javított szöveget írja be helyette.
Kizárólag érvényes előfizetéssel rendelkező tagok számára elérhető gyakorlati oktatás is. Ennek egyszeri díja van és teljesen független az előfizetéstől. A megrendelést az „info” menüpont alatt található „csatlakozom” gombra kattintva lehet indítani. Ezt követően a „tovább a pénztárhoz” gombra kell kattintani végül a megrendelés gombra.
Online fizetés:
A pénztár oldalon a „csatlakozom” gomb lenyomását követően a Barion felülete nyílik meg.
A Felhasználó személyes adatai átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt., a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló elektronikuspénz-kibocsátó intézmény részére. A továbbított adatok köre: név, email cím, nyugta cím adatok.
A fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. A webáruházban vásárló személy kártyaadatait, a mögötte álló számla adatait, annak számát, lejárati dátumát semmilyen formában nem ismerjük meg, abba betekintést nem nyerhetünk.
A vásárló által kapott bankszámlakivonaton is a Barion Payment Zrt. fog szerepelni.
A Barion Általános szerződési feltételei:
https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Itt a bankkártyaadatok beírását követően a „fizetek” gombra kattintva, a tagság díjának levonását követően a felhasználó automatikusan beléptetésre kerül a weboldalra. Ezzel a rendelés végleges.
Szolgáltatás lemondása
Az előfizetés lemondását a tag a „profil” menüpont alatt található „előfizetések”, majd „megtekintés” és „mégsem” gombra kattintva kérheti.
Az előfizetés a kifizetett időszak alatt aktív marad és csak ezután válik inaktívvá.
A lemondás- még aktív szakaszában- az előfizetés újraindítható az „újraaktiválás” gomb segítségével. Ebben az esetben a megújulási időszak az előzőleg indított kifizetéstől él változatlanul és nem az újraaktiválástól. Az újraaktiválás nem jelent új megrendelést!
Szolgáltatás megszűnése nemfizetés miatt
A tagsági díj fizetés elmulasztása esetén, (ez lehet lejárt, letiltott, fedezettel nem rendelkező bankkártya stb miatt) a szolgáltatás automatikusan megszűnik. A szolgáltatás újraaktiválása egy új megrendeléssel érhető el.
Regisztrált felhasználóként (lemondott vagy megszűnt előfizetés megújításához) először a „profil” menüpont alatt található „előfizetések” opciót, majd a „megtekintés” opciót kell választani, ezt követően az „újrafeliratkozás” gombra kattintva lehet a megrendelést újra leadni és a szolgáltatást aktiválni. Ezen kívül, lejárt vagy lemondott előfizetés esetén a „profil”- és „info” menüpontok alatt egy „csatlakozom” gomb jelenik meg, amire rákattintva szintén megújítható az előfizetés.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A rendelés során a megrendelőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű az adatlapokon található vissza hivatkozásokra kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát.
Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő károkért a szolgáltató nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
A megrendelés befogadásáról haladéktalanul visszaigazoló e-mailt küldünk.
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt szolgáltatásokkal kapcsolatban:
Telefonon: +36205610267
E-mailben: az iroda@gombaszsuli.hu
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Technikai hibák
Weboldalunk használata során feltételezzük a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti vételi eszközben a kommunikációs vonalakon történt meghibásodást, szoftver nem megfelelő működése, programhiba, technikai hiba következményeiért.
- Elállás joga
Ön csatlakozási kérelmével, azaz megrendelése elküldésével kifejezett hozzájárulását adja a szolgáltatás megkezdésére.
Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bek a.) pontja szerint a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti”
A polgári törvénykönyv 6:249. § szerint a megrendelő a szerződéstől a szerződés teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhat, ezt követően a teljesítésig a szerződést felmondhatja. A megrendelő elállása vagy felmondása esetén köteles a vállalkozónak a díj arányos részét megfizetni és a szerződés megszüntetésével okozott kárt megtéríteni azzal, hogy a kártalanítás a vállalkozói díjat nem haladhatja meg.
Weboldalunkon megrendelt szolgáltatása tekintetében a megrendelés elküldésével a tagsághoz kapcsolódó információk és anyagok azonnal elérhetővé válnak, ezáltal a szolgáltatás teljesítésre kerül, elállásra nincsen lehetőség.
Elállásra kizárólag a megrendelés leadását követően, annak visszaigazolt elfogadását megelőzően van lehetőség.
Elállási nyilatkozat minta:
Címzett:
Címe: Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi szolgáltatásra irányuló szerződés tekintetében:
Szolgáltatás neve:
Szerződéskötés időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
Kelt: ………………………………
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben elállási nyilatkozatának kézhezvételéig a szolgáltatás teljesítését megkezdtük, úgy az elvégzett szolgáltatás arányában követelhetjük a már elvégzett szolgáltatás arányos ellenértékének megfizetését.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató részére történő kézbesítés napját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
- Szavatosság
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Weboldalunk kizárólag szolgáltatást értékesít, ingó dolog értékesítését nem végzi.
- Jótállás
Weboldaluk kizárólag szolgáltatást értékesít így a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti kötelező jótállási kötelezettsége nincsen. Ön a hatályos Polgári Törvénykönyvben foglalt kellékszavatossági jogok alapján érvényesítheti jogait.
- Panaszkezelés
Amennyiben Önnek panasza van a weboldalunkon keresztül megrendelt szolgáltatással kapcsolatban, az arra vonatkozó szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi elérhetőségen közölheti:
Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk Önnek,
- b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük Önnek.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát egyedi azonosítószámmal látjuk el.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét.
A jegyzőkönyven közöljük a panasszal kapcsolatos álláspontunkat, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges.
A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Ön, mint fogyasztó aláírását, a jegyzőkönyv felvételének helyés és igejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
Az Ön írásbeli panaszát annak beérkezését követően harminc napon belül érdemben megvizsgáljuk, és írásban megválaszoljuk, és intézkedünk annak közlése iránt. A panaszt esetlegesen elutasító álláspontunkat minden esetben indokoljuk.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig őrizzük, az azt ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testületi eljárást.
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk.
Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, s annak egy másolati példányát átadjuk.
Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasítóálláspontunkat megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát ötévig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk
- Hatósági eljárás vagy Békéltető Testület
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
- annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
- a fogyasztó aláírásának
- Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve | Békéltető testület székhelye, címe: | Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület | Budapest | Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Pécs E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu | Baranya vármegye, |
Somogy vármegye, | ||
Tolna vármegye | ||
Borsod-Abaúj-Zemplén | Miskolc E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu | Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, | ||
Nógrád vármegye | ||
Csongrád-Csanád Vármegyei | Szeged E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu | Békés vármegye, |
Bács-Kiskun vármegye, | ||
Csongrád-Csanád vármegye | ||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu | Fejér vármegye, |
Komárom-Esztergom vármegye, | ||
Veszprém vármegye | ||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye, |
Vas vármegye, | ||
Zala vármegye | ||
Hajdú-Bihar Vármegyei | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Hajdú-Bihar vármegye, | ||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye | ||
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu | Pest vármegye |
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
- A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
- Jogszabályok
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
- és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:
- Felek: Eladó és Vevő együttesen
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
- Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
- Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
- Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
- Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
- Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
- Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
- Egyéb rendelkezések
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
- Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A webáruház szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit azzal, hogy a módosítás a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.
Kelt: Kerkakutas, 2025. április 10.
www.gombaszsuli.hu weboldal
Fél Attila egyéni vállalkozó
